Cæsar Milan Cæsar Milan
Er han virkelig så dårlig, for har virkelig set mange af hans programmer og det meste han gør syntes jeg faktisk er ret godt, der er da klart en ting jeg ikke bruger og det er at smide hunden på ryggen....
Kom gerne med jeres meninger både posetive og negative....
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Tricket med at sætte kvælerkæden helt op bag ørerne for at få hunden " calm and relaxed" virker fordi akn derved afklemmer aorta... Oversat betyder det at hunden "slapper helt af" fordi han stopper blodtilførslen til hundens hjerne.....
Og det kan man så lige tænke lidt over
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 374
jun 2006
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Nogen gange har jeg set at han har brugt mindre grove metoder, men det gør nu ikke hans tideligere arbejde godt.
Bruger nu tiden på anerkendte og dygtige veluddannede hundeadfærdseksperter, og lader fjernsynet narre de mindre kloge.
Der er nu også en grund til at så mange organisationer advarer mod hans metoder.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.134
Jeg vil klart anbefale at dig at læse "Alfasyndromet" af Anders Halgren.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.134
jun 2006
han er bare et selvlært naturtalent hvis han selv skal sige det..
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
En ting er de helt konkrete metoder - der er jo både gode og dårlige ting ved alle, således også ved ham.
Det, der er grumt ved ham er hans syn på hunde. Hans fokusering på magt og en fuldstændig karikeret model af lederskab, der er dybt dybt forældet, og ikke kan dokumenteres videnskabeligt.
Det, der er slemt ved ham er, at han er karismatisk og folk rent faktisk tror på det, han siger. De overfører det til deres egne hunde, som i den grad bliver misforstået.
Det er forfærdeligt synd for både hundene og ejerne.
Ingen andre hundetræner jeg har set kræver i det enorme omfang passiv underkastelse - noget, der for mig at se står i direkte modsætning til et godt hundeliv.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
Bruger noget af det han bruger som jeg syntes jeg kan bruge ellers ikke det gør jeg med alt det jeg læser eller tygger igennem med hunde... Bruger det jeg kan se en mening med eller ikke...
Har læst alle de bøger der er i DK...
Men som **Alfisten Natasja* * skriver kan skide godt lide hans selvsikkerhed og hans rolige måde at være på selv over for aggresive hunde.... Bare ikke når han smider dem på ryggen...
jan 2011
Jeg kunne da aldrig drømme om at tage alt han bruger eller andres da hunde er forskellige...
aug 2006
Hans syn på hunde - altså hans generelle tilgang til arten og dermed forståelse af den, eller mener du den helt konkrete og fysiske?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
Langt de fleste af de hunde, som han har med at gøre, er dybt angste og behandles som om de er "onde"...
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.140
jan 2011
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 7 Emner: 8 Svar: 63
For at vise det ikke er hundens territorium, må du tage det fra den. Ergo, du skal vise, at du skal have lov til at gå hvor du vil.
Hans metoder er som, hvordan hund vil opdrage hund.
Men ja, stødhalsbånd og kvælen med snor, der siger jeg fra.
Men for at bekæmpe en hunds problemer, så ,å du selv tænke som en. Der er tale om omvendt psykologi, ikke andet.
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.005
Der tager du fejl..
Prøv at se dette klip helt til ende. Sådan gør man bare ikke!
http://www.youtube.com/watch?v=Qh9YOyM2TAk
aug 2006
Det er i allerhøjeste grad menneskeøjne, hans metoder udspringer fra og på ingen måde noget, der kan underbygges etologisk.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Sådan kurerer man altså ikke en sheltie for toaster-skræk der hvor jeg kommer fra.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Ja han kan få en hund som før var frembrusende/aggressiv over for andre hunde til at side fint og stille næste gang en hund går forbi.
Det er ikke fordi at jeg er uenig i de mål han vil frem til, men det er de metoder og den tanke gang han har og bruge om hunden som jeg er dybt uenig i.
Prøv at søge på navnet, spørgsmålet har været oppe flere gange..
Tidligere tråde:
http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=478193
Mit svar i den tråd: Man skal huske at når man træner hund skal man gå efter sin mavefornemmelse. Hvis man syntes at en metode ikke er okay, så kan man altid finde en anden metode som er mindre aggressiv/dominerende.
Jeg bryder mig personligt ikke om Cesar Milan, da jeg ikke dele hans metoder og specielt hans syn på hunden. Han mener at det eneste en hund tænker på er at grave op af den sociale rankstige og overtage magten over sin ejer.
Han mener at en hund skal holdes nede og dette tit med voldsomme og metoder som går langt over hundes grænser.
Ikke nogen tvivl om at hans metoder virker, men man skal huske at ved brugen af hans til tider ret voldsomme/dominerende metoder risikere du at få en bange og angst hund.
Samarbejde mellem hund og ejer blev forringet til en sådan grad at hunden vil have utrolig svært ved at lære og stole på sin ejer.
Men det jeg vil gerne vil frem til er at man skal være opmærksom hvad man gør ved sin hund og samtidig havde sin mavefornemmelse med når man træner hund.
http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=464520
endnu en sigende tråd omkring hans metoder.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 106
Jeg har læst den ene af hans bøger "Be the pack leader". Og mange af de ting i siger om hans holdninger er ikke noget der giver genklang i det jeg har læst. Han går meget op i at en hund først er hund, så er en race og til sidst et individ. Det er i den rækkefølge man er nødt til at dække deres behov. Dernæst så er hans tilgang til dominans egentlig at det vigtigste er DIN mentale tilstand. Hvis du er rolig og sikker på dig selv (calm assertive) så følger hunden trop. Mange af de ting han gør er mere for at EJEREN kan føle denne "energi" end fordi det virker på hunden.
Når det er sagt, så er jeg enig med dem der siger at han er en skidt person at have på tv. Han er meget karismatisk, og hans træningsmetoder er lidt tvivlsomme, hvis man ikke ser dem i det lys at de bunder i at give EJEREN den rette tilstand. Jeg er meget modstander af stødhalsbånd og en mængde af de andre negative metoder han bruger. De metoder han bruger til at hjælpe ejer og hund kan netop ikke overføres til andre, fordi de er tilrettelagt til den specifikke ejer der vises. Men jeg mener alligevel at han har fat i noget af det rigtige når han siger at det vigtigste er de "energier" du som fører udsender. ((At jeg så tror det har mere at gøre med dine underbevidste signaler end med selve energien er en anden ting))
feb 2006
aug 2006
Han trækker den et gooodt stykke længere end nogen andre gør. De fleste forlanger tegn på aktiv underkastelse i forbindelse med irettesættelser (hvilket bestemt også kan diskuteres om er hensigtsmæssigt eftersom det faktisk normalt er noget hunden SELV tilbyder og ikke noget den tvinges til at gøre) - han trækker den helt til passiv underkastelse.
Og så har vi altså at gøre med hunde, der nærmest ikke tør røre sig ud af flækken af angst for repressalier. Om de så er af den mentale eller den fysiske slags.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Cesar har en kraftig tendens til at køre af "den gamle skole" som føre en meget hård og rå opdragelse, som oftes med den "undskyldning" at man skal være leder og den der bestemmer ellers..
For mig er det ikke et spørgsmål om at være leder og kontrollere og bestemme, men et spørgsmål om at være lærer/samarbejdspartner og vise, guide og belønne.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 106
MEN igen, nogle af de metoder han bruger for at få ejeren til at føle sig som en fører, er helt forkerte, og er bestemt ikke noget jeg er enig i. Jeg tror at han nemt bliver misforstået, fordi de ting han viser på tv ikke lader til at stemme helt overens med det han skriver i sin bog, eller i hvert fald bliver baggrunden for hans handlinger ikke klarlagt.
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 868
Da han var i Danmark havde han en foto session med et vennepars hund (en Japansk Spids hvalp), til en reklame på Discovery og han kommentar var vitterligt, da han skulle sidde med hende, "Ewww, it's moving, do something!", det giver mig ikke indtrykket af en mand der har forstand på hunde. Man skal ikke tro på alt hvad man ser i tv.... Der har også været utallige eksempler med fraklip på youtube, hvor han slet ikke kan finde ud af at håndtere hundene. De bliver dog fjernet jævnligt af hans "people"...
jan 2011
okt 2007
Anne
Er det det her?
http://www.youtube.com/watch?v=RFCGtatpCwI&feature=related
jan 2011
Må altså sige at hold da op en rar og god tråd, hvor folk kan være uenige/enige uden at gå bersakkergang....
KLAP JER SELV PÅ SKULDEREN.... Og så en klapper til jeres dejlige hunnier...
aug 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 21
Her ses Hans "fantastiske" metoder med at sparke hunde i lysken.....
feb 2006
maj 2010
ved 1.55 hvor de går med de to brune hunde, der er det jo kokkeklart at hunden reagere på at blive sparket! Det sq ikke i orden!
Eksemplet der kommer ved 2.00 er helt hul i hovedet, idet han sparker hunden, bliver den gal og gør ad ham, og så siger han bare "there you go, it's good!"
I mine øjne bør det da kun gøre hunden mere utryg og aggresiv over for andre hunde hvis den får et spark hver gang der går en anden hund forbi! og så samtidig får ros for sin aggressive reaktion..
Der er heller ikke noget at sige til at Huskyen reagere som den gør da han sparker den..
Det kan godt være at folk siger at han ikke sparker hunden, men I MINE ØJNE er det et regulært spark, og aldrig i livet om jeg ville udsætte min hund for sådan noget! Jeg væmmes virkelig!
Hvorfor i alverden sparke hunden, hvorfor ikke vende om og gå den anden vej, eller forsøge at distrahere hunden på en anden måde??
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 236
Men det er meget gammeldags metoder han bruger, og ikke særlig gode.
maj 2010
feb 2006
Man kan da ikke stå bare lidt inde for et menneske, som gør det der, hvis man mener, at det er forkasteligt.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 12 Svar: 148
Jeg er meget til Jan Fennel , hun er dygtig. Hendes bøger har hjulpet mig utrolig meget
Hun er på ingen måde hård !
maj 2010
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
som om jeg nogensinde ville nedværdige mig selv til at sparke eller slå en hund...
Mine forældre er derimod dybt imponeret over hans metoder (dem man ser i tv udsendelserne) hvor jeg så siger at manden burde skydes.. Og inden for kort til har en Skal-Han-Skydes-Eller-Ej-Diskussion..
sep 2008
feb 2006
maj 2010
sep 2008
sep 2008
okt 2007
Eller dette klip:
http://www.youtube.com/watch?v=Qh9YOyM2TAk
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
sep 2008
Altså min Kato reagerer også sådan når han ser andre hunde, men kvæler ham sgu da ikke, han har sele på.. Meget mere humant end det der møg CM har gang i...
feb 2006
okt 2007
Du glemte stødhalsbånd, som også er meget brugt.
feb 2006
jan 2011
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 68 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 357 Svar: 14.452
Dvs at folk, der generelt ikke er uddannede er dårligere til ting, end folk, der er ?
hmmmm ....
jan 2006
Puha - godt jeg ikke er hund hos dig. Er 100% overbevist om, at majoriteten af indvider ville foretrække livet fremfo aflivning pga et stød !
feb 2006
jan 2011
aug 2006
Jeg tænker - gider du at have en hund, der er så passiv, som han gør de hunde, der betragtes som problemhunde?
Mentalt er sådan en hund jo så godt som død....
jan 2006
Pia H -
Hvordan ved du at hundene knækker mentalt ? Hvor mange hunde har du set, der har fået stød fra et elhalsbånd f.eks ?
Hvor mange hunde har du set ikke stole på deres ejere efter en hårdhændet behandling ? Siden du åbenbart kan udtale dig om det ..
aug 2006
Det er egentlig ikke for mig problematikken selvom jeg personligt ikke hylder brug af fysisk ubehag.
Problemet ligger mere i de længder han går - og anbefaler - for at hunden er i en "tilfredsstillende" "state of mind". Nemlig passiv.
feb 2006
feb 2009
Jeg er heller ikke sikker på, at jeg ville stole på en hund, der i den grad er blevet undertrykt. En skønne dag kan det gå helt galt.
feb 2009
jan 2006
Hvor mange gange skal der til med et elhalsbånd før at hunden har fattet beskeden ? Ved du det ? For ellers er det jo bare gætteri fra din side.
CH -
Jeg er ikke pro-milan på nogen måde. Jeg opponerer bare mod udtalen om at han ikke er "uddannet" nogen steder og derfor ikke kan være god. Jeg kender utallige mennesker der er fantastiske i deres omgang med hunde (en del fra din egen kreds) uden at være "uddannet" dertil. At afskrive folk grundet manglende eksamensbevis mener jeg er forkert.
Mht at have en knækket hund - nej, hvad skulle jeg bruge den til ? Men der findes da hunde, der er mentalt stærke og ikke bryder sammen over en pig, et dask, et blidt spark osv .. så at sætte lighedstegn mellem disse metoder og knækkede hunde mener jeg heller ikke er korrekt.
jan 2006
Hvis - og jeg siger hvis, for har ikke set ret mange hundeprogrammer med ham (eller nogen af de andre for den sags skyld) han sætter el på en usikker hund bare for at gøre det - jamen så er det da formålsløst og ikke noget jeg kan støtte op om.
Men igen - der findes heldigvis hunde med psyker af en sådan kaliber, at der skal lidt mere til end bare .. uden at de knækker sammen.
aug 2006
Metoderne kan man diskutere frem og tilbage, det handler nok mest om personlige grænser.
Men der er forskel på at bruge diverse redskaber er ikke det samme som at gøre som CM. Han driver den jo endnu videre og forlanger at hunden også mentalt befinder sig på et bestemt sted. Et sted, som jeg ikke ønsker for nogen hund at være - derfor ville min hund også blive aflivet før den kom til ham og blev "rettet op"
jan 2006
Hvad er det du skal "stole på" ? At Vovse kommer når der bliver kaldt, eller at han ikke æder dig en dag du kommer hjem fra arbejdet ?
Jeg forstår ikke helt hvad du mener når du skriver sådan ?
Mht mange eksempler med hunde, der har vendt sig imod deres ejere .. hmm .. jeg kan ikke komme i tanke om én eneste ??
jan 2006
Jeg ser ikke grunden til at knække en hund på nogen måde. Det var populært i de gode gamle dage i schæferhundeklubben - "vi flår ham fra hinanden og så bygger vi ham op igen" !!
Heldigvis er vi da kommet væk fra denne forkastelige måde at håndtere dyr på.
Jeg har som sagt ikke set så mange programmer med CH - kun de lejlighedsvise (altid de samme) klip som ligger inde på youtube og som altid bliver trukket frem i CM trådene.
Men jeg så da en udsendelse med en Boerboel som havde stået i hundegård i vistnok 3 år !! Ejeren var blevet bange for den og turde ikke tage den ud. Den fik CM da ud, uden det store ståhej. Hunden blev herefter omplaceret og imo var det da en bedre skæbne end blot at stå i en hundegård eller blive aflivet.
feb 2009
- Martine -
Jeg kender flere eksempler på folk, der i en årrække har været meget hårdhændede mod deres hunde, for derefter pludselig at blive overfaldet. Har hunden en stærk nok psyke, vil den også ende med at sige fra, når nok er nok.
Jeg har også læst om lignende episoder herinde.
jan 2006
Jeg er på ingen måde uddannet i hundehold. Den eneste hundebog jeg har læst er Jack Londons "Ulvehunden".
Diskvalificerer det mig til at have med hunde at gøre ? Ville jeg være dygtigere, hvis jeg havde uddannet mig i eksempelvis PFAF tror du ?
feb 2006
jan 2006
Okay - jeg har så endnu til gode at høre disse eksempler. Men jeg må så retfærdighedsvist også sige, at jeg træner IPO og primært i Schæferhundeklubben, og der har vi for længst fundet ud af at SAMarbejde med hunden .. og ikke MODarbejde den
feb 2006
jan 2006
Jamen fair nok at du ikke forstår det - det behøver du heller ikke.
Det var mere din udtalelse om, at det så åbenbart ikke knækkede et barn at få stød på et elhegn men <i>gentagne</i> stød med et elhalsbånd ville kunne klare den lille affære.
Jeg forstår så fra min side ikke, at nogen kan foretrække aflivning fremfor at korrigere hunden så den kan forstå det.
jan 2006
Men en uddannelse igennem PFAF ville gøre det ? Altså kvalificere mig til at håndtere problemhunde og undervise folk i hvordan de skal håndtere dem ?
Maj-Britt -
Du kender ikke PFAF ??????
jan 2006
Lone Greva har du heller aldrig hørt om ?
feb 2006
Du skriver:
Er det så også mishandling når et barn får stød af et elhegn ?
Og jeg svarer:
Nej, men hvis du spænder et stødhalsbånd rundt om halsen på et barn og giver den stød hver gang, at du mener, at den gør noget forkert- så er det mishandling.
Jeg har på INTET tidspunkt snakket om, at et stød ikke knækker men gentagne gange gør. Jeg siger, at der er forskel på, om dit barn render ind i et stød hegn eller om DU med fuld overlæg giver dit barn stød. Men det er nok lidt svært at forstå...
jan 2006
Nej, egentligt ikke.
Men dvs at hvis en hund får stød med et elhalsbånd UDEN at den ved hvorfor, så vil det ikke være skadeligt for den ?
Jeg mener, hunden ved jo ikke hvorfor den får det stød - på samme måde som barnet ikke "ved" hvorfor det fik stødet.
Er det så ikke skadeligt ?
Og ingen grund til at blive sarkastisk iøvrigt ...
feb 2006
"Men dvs at hvis en hund får stød med et elhalsbånd UDEN at den ved hvorfor, så vil det ikke være skadeligt for den ?
Jeg mener, hunden ved jo ikke hvorfor den får det stød - på samme måde som barnet ikke "ved" hvorfor det fik stødet.
Er det så ikke skadeligt ?"
Hva? Hvor kommer det fra?
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.201
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 1.918
I mit hoved er fysisk afstraffelse, spark, stød, tæv, kvæl mm. altid udtryk for afmagt af den der udfører det, der er ingen hund, intet barn der har brug for at blive opdraget ved hjælp af den slags, og der er ingen der får en positiv læring ved hjælp af disse metoder.
feb 2009
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 1.918
jan 2006
Læs nu hvad du selv skriver : <b>men hvis du spænder et stødhalsbånd rundt om halsen på et barn og giver den stød hver gang, at du mener, at den gør noget forkert- så er det mishandling.</b>
Det er åbenbart ikke noget problem at et barn får ét stød én gang, men hvis man gentagne gange udsætter det for stød fordi det gør noget man ikke vil have, er det mishandling. Det er det du skriver ikke ?
Og mit spørgsmål er så - er det så heller ikke mishandling af en hund hvis den kun får ét stød én gang ? Eller hvordan forholder du dig til det ?
Hvor mange gange mener du, at en hund skal ud i at have stød før det er mishandling ? Men det er måske noget andet end eksemplet med barnet ?
jan 2006
Jamen det er efterhånden gået op for mig, at der herinde tilsyneladende hersker den overbevisning at det at myrde hunde er helt iorden.
Jeg deler ikke denne opfattelse, men er da ved at forstå hvorfor der ryger ca 25.000 hunde om året .. trist ...
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 236
Beløning og posetiv respoens.
Slår sparker man sin hund bare for og få den til og gøre ting er det fordi man er magt syg.
jan 2011
Meeeen fremmede hunde er hun dælmene ikke vilde med, og accepterer ikke de render hen til hende hvis de er løse, og jeg stopper som regel fremmede hunde i at nå hende....
jan 2011
Jeg kan straffe min hund med min kropsholdning
Jeg kan så osse belønne hende med kropssprog.... Altså man kan mange ting med sin krop uden det skal blive fysisk...
feb 2006
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 171
jeg går ikke ind for alle hans metoder,men som nogen skriver er hunde forskellige,når man tænker på hvor mange hunde der blir aflivet hvert år på grund af adfærdsvansklighedder.Så fatter jeg ikke at med den expertise vi åbentbart har ikke redder nogle flere hunde.Jeg har selv haft masser af problemhunde i min tid dem ku man bestemt ikke købe med kiks og klikkertræning.Jeg har oven i købet haft besøg af en adfærdsbehandler fra DKK,der blev bedt om ikke at stikke fingrene ind til en bestemt hund,da den med sikkerhed ville bide fingrene af hende. på trods af at det var på hundens domæne,sagde adfærdsbehandleren at den burde aflives. Samme hund havde været på masser af udstillinger, hvor mange dommere havde både i Danmark og i udlandet have set tænder og rodet og ravet på den.Hunden gik der for at passe på gården, og de andre dyr men det er jo meningen med at ha hund i dag,gad vide om hundene er klar over det. det er bare lige min mening.
jan 2011
Men ikke alt kan klares med en godbid...
jan 2006
Vi er seriøst bare for langt fra hinanden. At du som eksempel kan komme med at køre en hund ned med vilje i en tråd, der omhandler opdragelsesmetoder .. uha, så er det bare for meget op ad bakke for mig.
Men interessant er det dog, at du på den måde - og tilsyneladende UDEN OVERHOVEDET at have oplevet hverken brug af el, eller set hunde hvor el er blevet brugt (andet end i et populært hundeprogram på TV) så skråsikkert kan udtale dig om hvordan det virker .. tankevækkende.
jan 2006
Hvis du dermed mener at adfærdsrådgivere er så enormt dygtige, så kan det da undre temmeligt meget, at så mange ender hos min veninde efter at have spildt deres tid med ligegyldige og ubrugbare råd hos alle eksperterne.
At fremstille adfærdsrådgivere som <i>generelt</i> dygtige er dælme en sandhed med modifikationer !
jan 2011
Men igen kunne jo være det bare er et tv stunt... Man ved aldrig...
feb 2006
feb 2006
feb 2006
jan 2006
En hund reagerer vel ikke anderledes end andre levende væsner, der får stød ? Med kraftigt ubehag og chok.
Hvordan forestillede du dig det ellers ??
Og hvad med en kommentar til mit indlæg om de fantastiske adfærdsspecialister som tilsynelaende ved alt ?
jan 2006
Jeg ved ikke hvad de andre mener eller ikke mener mht om CM er sidste udkald inden aflivning.
Jeg opponerer mod jeres villighed til at slå en hund ihjel istedet for at få den til at opføre sig så den kan leve videre.
Når folk i ramme alvor hellere vil aflive en sund og rask (må vi formode) hund, end at råbe til den, hugge den i halsbåndet, evt bruge el .. så synes jeg i er kommet for langt ud af den tangent der hedder blødsødenhed fremfor alt.
Om det så koster Vovses liv er ligemeget .. vi kan læne os tilbage og klappe os selv på skulderen over hvor flinke og søde og rare vi er.
Det holder ikke !
jan 2006
"Stort set" .. hvad så med dem der ikke falder ind under den katagori ?
Og hvorfor svarer du ikke på spørgsmålet som bliver stillet - hvad ville du have gjort ?
Iøvrigt - forestillede du dig, at hunden rev ungen på gulvet med benene eller hvad ??????
jan 2006
Fysisk mener jeg .. og dem er der da en masse af, der lander hos CM går jeg ud fra ?
Og igen - dine hunde, dit valg.
Jeg er sikker på at hunden til enhver tid ville vælge livet - også selvom den bliver skubbet i poolen for nogle ungers fornøjelses skyld.
Men iøvrigt så er du jo så iflg det du skriver heller ikke en af de frelste, der hellere vil køre Vovse til dyrlæge og det blå vand end at sige nej til den.
Rart at høre - men ikke så overaskende trods alt.
jan 2006
Jamen enig - hunde skal holdes nede for ellers ... uha uha ..
Sund fornuft, logisk tankegang .. mere skal der egentlig ikke til for at få en hund, der opfører sig på en måde, så den ikke forpester sine omgivelser.
Aner ikke hvem Sophia Yin er, så hende kan jeg ikke rigtigt udtale mig om ..
jan 2006
Aha, endnu et eksempel på en af disse fantastiske uddannede, som ikke aner hvad der skal gøres når tingene er kørt helt og aldeles af sporet.
Det er bare at spole tiden 3-4 år tilbage og så lade være med at gøre som man har gjort - og SÅ kan man opsøge en af de kloge og få hjælp .. hold da op, du lyder godt nok dygtig, Maiken :DDDDDDDD
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
<b> Hvad er det i tror at adfærdsrådgivere ikke kan sætte sig ind i?? Vi har en dybdegående uddannelse om indlæringspsykologi og problemadfærd, mange af dem der uddanner sig, får interessen fordi de selv oplever adfærdsproblemer med deres egen hund... Adfærdsproblemer der bliver taget hånd om og løst i løbet af uddannelsen. </b>
Jeg har haft flere adfærdsbehandlere blandt mine klienter, som under deres uddannelsesforløb rent faktisk fik problemer med deres hunde, som bestemt ikke blev løst, så det udsagn vil jeg da godt have lov til at sætte spørgsmålstegn ved.
Det har alle gangene været i erkendelse af, at andre adfærdsstuderende og underviserne i adfærd/træning/adfærdsbehandling ikke har kunne afhjælpe problemerne, at disse mennesker har henvendt sig.
Problemerne, som jeg ad den vej har afhjulpet har været alt lige fra aggression overfor børn til manglende indkald.
Så Maiken, - jeg TROR ikke, - jeg har rent faktisk viden om, at det, du skriver, ikke altid er tilfældet.
okt 2007
Spørger lige af nysgerrighed:
Er det indenfor nogle bestemte adfærdsuddannelsesretninger dine klienter har befundet sig?
maj 2008
Der har været en god gang "spredt fægtning" mellem de adfærdsuddannelsesretninger, som mine klienter har repræsenteret, så nej....ikke nogle bestemte.
Men selv de mest "velrenomerede" uddannelsessteder har her været repræsenteret.
maj 2008
<b> Lise: Det kender jeg ikke noget til, men vil da meget gerne have noge referancer? </b>
Nej, - det er muligt, at du ikke kender noget til det. Den slags har det jo med at blive tiet ihjel, da det jo ikke just er god reklame.
Så sent som i går fik jeg en klient, der var blevet henvist til mig fra en anden adfærdsbehandler, som er "stor" nok til at erkende, at der er grænser for, hvad denne kunne udrette med sine "veluddannede referencer".
Det lyder nemlig lidt til, at du tror, at bare fordi man har taget en uddannelse, så er man pr. definition også velkvalificeret. Sådan hænger det desværre ikke sammen, og hvad der er noget, som er en mangelvarer, når vi snakker nutidens adfærdsbehandlere, så er det evnen til at undervise samt evnen til selv at kunne få tingene til at fungere i praksis.
Der er ganske simpelthen for lidt praksis på de uddannelser og alt for lave krav til den praktiske formåen til, at jeg kan have en ligeså overbevisende tiltro til dem, som har taget disse uddannelser, som du har.
Du vil gerne "have noge referancer".
Jeg formoder, at du godt vil have navne på enten personer eller uddannelsessteder for disse adfærdsbehandlere, som er endt op hos mig med adfærdsproblemer, som hverken de eller deres uddannere har kunne afhjælpe?
Og hvordan forestiller du dig, at jeg kan gøre det uden at bryde med den fortrolighed, som jeg selvfølgelig udøver i min praksis?
Beklager, - det kan jeg selvklart ikke give dig.
okt 2007
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 171
maj 2008
<b> Lise L:
når det er så fortroligt, burde du måske helt have ladet være med at nævne det. På denne måde står dit udsagn jo bare som en uvederhæftig påstand.</b>
Ja, du har da fuldstændig ret i, at hvis man vil, så kan mit udsagn opfattes som en uvederhæftig påstand.
FULDSTÆNDIG som Maiken T´s påstand om, at alle adfærdsstuderendes egne hundeproblemer og problemhunde bliver afhjulpet fuldstændigt under uddannelsen.
maj 2008
Det kan jeg desværre ikke.
Jeg buger nemlig en form for blid magtanvendelse, såfremt det er nødvendigt.
Men læs gerne følgende artikel "Dømt til døden" og studer billedserien nøje her:
http://www.hundeskole.dk/?id=13803
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1047 Hunde: 2 Svar: 1.894
jan 2006
Du skriver heller ingen steder <i>hvordan</i> du ville forholde dig, så mon ikke vi kan udlede at du ville stå med dine opslagsbøger og fine papirer og vide NADA om hvad der skulle til ??
At skrive som du gør - "situationen ville ikke opstå hos mig", jamen flot Maiken - men hvad skal den hundeejer, der allerede <i>står</i> med problemet bruge det til ?
Det ville jo svare til at jeg ikke evnede at hjælpe folk med fejlindlærte hunde i lydighed, spor eller forsvar - for <b>jeg</b>, den store dygtige Martine, kommer ikke i disse situationer som de hundeejere jeg lejlighedsvist hjælper befinder sig i. Det tror jeg da jeg vil fortælle dem næste gang - og så lige stikke dem historien om mekanikeren oveni bagefter.
Så kan jeg på den måde få stivet mit ego af, nedgøre de mennesker som søger hjælp - og derudover sker der INTET af værdi, hverken for hund, ejer eller den videre uddannelse.
Du er da et omvandrende bevis på, at <i>hvis</i> du tjener penge på dit erhver er det sidste naive fjols dælme ikke født endnu
Men fair nok - jeg ser frem til en diskussion mellem Lise og dig - for hende vil du vel godt diskutere med. Hun er jo også uddannet i faget og må derfor have en helt anden værdi for dig end alle os almindelige og uvidende dødelige.
Spændene iøvrigt, hvordan du evner at lære fra dig til den slags mennesker - de uuddannede - når du selv skriver, at vi jo alligevel fatter hat. Men din såkaldte undervisning og adfærdshjælp er måske udelukkende rettet mod de andre proffer ?? For som vi kan læse i Lises indlæg - puha, de trænger da vist også til hjælp ind imellem.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 667
Er enig med ham langt hen af vejen...
Cæsar Milan